b သူရဲေကာင္းၾကယ္: ဂ်ာမနီနိဳင္ငံ ပညာေရးစနစ္
•Friday, December 04, 2009
၂၀၁၅ တြင္ ကေလးတုိင္း မူလတန္းပညာ အခမဲ့သင္ယူခြင့္ရ႐ွိမည္ ဟူသည့္ ျမန္မာသတင္းတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္ၿပီးေနာက္ ဝမ္းသာမိသည္။ ဂ်ာမနီနိဳင္ငံ၏ ပညာေရး စနစ္ကို သိခ်င္တာနဲ႕ Lab ခန္းမွာ အတူတူလုပ္ေနတဲ့ ဂ်ာမန္သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကို ေမးျဖစ္သည္။ သူက ၈ တန္းေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ပါ။ အသက္က ၁၆ ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္။ မိဘႏွင့္ အတူမေနေတာ့ဘဲ သူ႕ ေကာင္မေလးႏွင့္ အတူေနသတဲ့ေလ။ သူ Grade 8 (ျမန္မာလို ၈ တန္း) ၿပီးေတာ့ ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ ဝင္လုပ္သတဲ့။ ကုမၸဏီရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္အရ သူ႕ကို ကၽြန္ေတာ့္တို႕ ေျမစြမ္းအားစမ္းသပ္ခန္းမွာ ဓာတ္ခြဲခန္း အကူအျဖစ္ လုပ္ရင္း တစ္ဖက္က ေက်ာင္းတက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။

သူေျပာျပသည့္ ဂ်ာမနီ ပညာေရး အေၾကာင္းကို စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတာမို႕ အားလံုးကို မွ်ေဝခ်င္တာနဲ႕ ဗဟုသုတအျဖစ္ ေရးျဖစ္ပါသည္။ သူတို႕နိဳင္ငံတြင္ အစိုးရအေျခခံေက်ာင္းမွန္သမွ် (State schools are free of charge.) ဘာမွ် ေပးစရာမလိုသည္မွာ ၾကာၿပီ ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းဝင္ေၾကး ေပးရန္မလိုသည့္အျပင္ စာေရးကိရိယာ စာအုပ္က အစ အခမဲ့ ျဖစ္သည္ဟု ေျပာပါသည္။

က်ဳရွင္ယူစရာ လိုေသးလားလို႕ ေမးမိေသာအခါ အံ့ၾသစြာ ျပန္ေျဖသည္။ က်ဳရွင္ေတြက ေက်ာင္းေတြေလာက္မွ မေကာင္းတာတဲ့ေလ။ သူတို႕ဆီမွာ အေျခခံပညာတန္း၌ က်ဳရွင္မရွိပါ။

ဂ်ာမနီနိဳင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္ျပ ကားခ်ပ္ေလးအေၾကာင္းကို ပထမဦးစြာ ရွင္းျပသည္။

ဤကားခ်ပ္ေလး၌ ေအာက္ဆံုးတြင္ ရွိေသာ GrundSchule အဆင့္တြင္ အသက္ ၆ ႏွစ္မွ ၉ ႏွစ္ (သို႕မဟုတ္) ၁၁ အတြင္း မူလတန္း မျဖစ္မေနတက္ရပါသည္။ ေတာ္လြန္း၊ ညံ့လြန္းေသာ ေက်ာင္းသား/ သူ မ်ားကေတာ့ Special School ကို တက္ရပါသည္။

မူလတန္းေအာင္ၿပီးေသာအခါ ကေလးငယ္၏ အရည္အခ်င္းကို ၾကည့္ၿပီး သူႏွင့္ သင့္ေတာ္သည့္ ေက်ာင္းကို မိဘႏွင့္ ဆရာက ပူးေပါင္းၿပီး ေရြးခ်ယ္ေပးရသည္။ဤ အဆင့္တြင္ ကေလးငယ္အတြက္ ေရြးခ်ယ္စရာ (၄) ခု ရွိလာသည္။

၁။ Gymnasium ဟု ေခၚသည့္ တကၠသိုလ္ ပညာေရးထိ ဦးစားေပးသင္သည့္ အဆင့့္ျမင့္ေက်ာင္း၊
၂၊ Realschule ဟု ေခၚသည့္ စီးပြားေရး ႏွင့္ နည္းပညာကို ဦးစားေပးသင္သည့္ အလယ္အလတ္ေက်ာင္း။
၃။ Hauptschule ဟု ေခၚသည့္ အလုပ္သင္ပညာေရး ေက်ာင္း( အနိမ့္ဆံုးအဆင့္ ေက်ာင္း)။
၄။ Gesamtschule ဟု ေခၚသည့္ အထက္ပါ ေက်ာင္း ၃ မ်ိဳးလံုးကို ေပါင္းၿပီး သင္တဲ့ ေက်ာင္း။

မိဘတိုင္းကေတာ့ ကိုယ့္သားသမီးကို အဆင့္ျမင့္ေက်ာင္းမွာပဲ ထားခ်င္ၾကတာ သဘာဝပဲ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ဤနိဳင္ငံတြင္ေတာ့ သားသမီးက ညံ့ေနလွ်င္ သင့္ေတာ္သည့္ ေက်ာင္းကိုသာ တက္ခိုင္းသည္။ အဆင့္ျမင့္ ေက်ာင္းမွာ ထားၿပီး က်လွ်င္လည္း အလယ္အလတ္ေက်ာင္းသို႕ ျပန္ေျပာင္းရသည္။

ပံုတြင္ ျပထားသည့္ အတုိင္း အစိမ္း၊ အနီ၊ အဝါ ေက်ာင္း (၃) ေက်ာင္းလံုးသည္ တစ္ေက်ာင္းတြင္ က်ပါက အျခားတစ္ေက်ာင္းသို႕ ေျပာင္းတက္ရသည္။ တကၠသိုလ္ ပညာေရးထိ စိတ္မဝင္စားပါကလည္း Hauptschule ဟု ေခၚသည့္ အလုပ္သင္ပညာေရး ေက်ာင္းတြင္ Hauptschuleabschluss စာေမးပြဲ ေအာင္လက္မွတ္ယူၿပီး ေက်ာင္းၿပီးလို႕ ရသည္။ ထိုလက္မွတ္သည္ အျပင္ကုမၸဏီမ်ား၌ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္နိဳင္ၿပီ ျဖစ္သည္။ သူတို႕ အေခၚ Grade 9 ( ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေခၚ အလယ္တန္းေအာင္) လွ်င္ အလုပ္တစ္ဖက္ျဖင့္ ေက်ာင္းဆက္တက္ခ်င္စိတ္ရွိေသးလွ်င္လည္း အလုပ္လုပ္ရင္း ေက်ာင္းတက္နိဳင္သည္။ ေအာက္တြင္ ႏွစ္အလုိက္ ျပသထားသည့္စာရင္းကို ဖတ္ရွဳနိဳင္ပါသည္။

Percentage of jobholders holding Hauptschulabschluss, Realschulabschluss or Abitur in Germany [1]:

1970 1982 1991 2000
Hauptschulabschluss 87,7 % 79,3 % 66,5 % 54,9 %
Realschulabschluss 10,9 % 17,7 % 27 % 34,1 %
Abitur 1,4 % 3 % 6,5 % 11 %


Abitur ဟု ေခၚသည့္ အေျခခံပညာအထက္တန္းေက်ာင္းၿပီးသြားပါမွ တကၠသိုလ္တက္ခြင့္ရွိသည္။ တကၠသိုလ္မွာ ဘြဲ႕တစ္ခုခုရခ်င္လွ်င္ ေဖာ္ျပထားေသာ ေက်ာင္း ၄ ေက်ာင္းမွ ဘယ္ေက်ာင္းမွာမဆို ႀကိဳးစားၿပီး ေက်ာင္းေျပာင္းယူရသည္။ သတ္မွတ္ထားသည့္ Grade 12 စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္ပါမွ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားအျဖစ္ ဂုဏ္ယူနိဳင္ၾကသည္။ တကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႕တစ္ခုခု ရၿပီးပါက အလုပ္လုပ္မည္ ဆိုရင္ ပိုေကာင္းေသာ အလုပ္ကို ရရွိနိဳင္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားေတြမွာ အလယ္တန္းက စၿပီး မနားတမ္းႀကိဳးစားၾကရသည္။အတန္းတစ္တန္းတန္းတြင္ က်သြားပါက ေက်ာင္းေျပာင္းမလား၊ တစ္ႀကိမ္ျပန္ႀကိဳးစားမလား တစ္ခါေတာ့ ေရြးခ်ယ္ ခြင့္ရွိသည္။ သူတို႕ဆီမွာ ကိုယ္ႏွင့္ သင့္ေတာ္မည္ ေက်ာင္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ခြင့္ ရေနျခင္းကို သေဘာက်သည္။

တခါတခါ ဘြဲ႕ရၿပီးတာေတာင္ အလုပ္က မဲမဲရရ မရွိျဖစ္ေနေသာ ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕ကို ေတြ႕ဖူးသည္။ ဘြဲ႕ရေတြေလာက္ စာမတတ္ဘဲ ကားဝါးေရွာ့တစ္ခုမွာ ၄၊ ၅ ႏွစ္ေလာက္ ကၽြန္ခံၿပီး သင္ထားတဲ့သူကမွ အလုပ္အကိုင္မယ္မယ္ရရ ရွိေနတာမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ေရွ႕မွာ ငါ့မွာ အလုပ္နဲ႕ကြလို႕ လာေျပာတာမ်ိဳး ၾကားရသည့္အခါ ခံစားရ ခက္လွသည္။ ကိုယ္ ညံ့တာလည္း ျဖစ္နိဳင္သည္။ ၿပီးေတာ့... ....

ခင္မင္ေလးစားစြာျဖင့္

herostar

ေအာက္ပါ ေဆာင္းပါးတစ္ခုကိုလည္း ေကာင္းတာနဲ႕ မွ်ေဝလိုက္ပါသည္။


ေငြေႀကးနဲ့ပညာေရး

ပညာေရးနဲ့ ေငြေႀက



ကြ်န္ေတာ္ သတင္းစာေတြ၊ ဂ်ာနယ္ေတြမွာ မျပီးဆံုးႏုိင္တဲ့ စစ္ပြဲအေႀကာင္းေတြ၊အေသခံ ဗံုးခြဲမူသတင္းေတြ၊ AIDS ေရာဂါဟာ အခုခ်ိန္ထိ ထိန္းခ်ဳပ္လို့ မရေသးဘဲ ႏိုင္ငံအမ်ားအျပာမွာ ကူးစက္ပ်ံႏွံေနတာ ေတြကို ဖတ္ရူမိရင္း လူေတြဟာ ဒီျပသာနာ ေတြကို အမွန္တကယ္ပဲ မေျဖရွင္းႏုိင္ေတာ့ဘူးလားလုိ့ ေတြးမိပါတယ္၊တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ေတြ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ လူပ္ရွားေနသူေတြနဲ့ ပရဟိတ အလုပ္ေတြကို အားႀကိဳးမာန္တက္ ေဆာင္ရြက္ေနသူေတြ အမ်ားအျပားရွိေနပါလ်က္နဲ့ ဘာေႀကာင့္ဒီျပသာနာေတြဟာ ေလွ်ာ့ နည္းမသြားတဲ့အျပင္ တိုးပြားေနတာလဲလုိ့ေတြးႀကည့္မိပါတယ္။လူေတြဟာ အသိပညာ မျပည့္၀ႀကေသးလုိ့ ဒီျပသာနာေတြရွိႀကာတာလားလို့ ေတြးမိပါတယ္။တကယ္ေတာ့ လူတန္းစားအလႊာတစ္ခုေလာက္ပဲ ပညာတတ္ေနလုိ့ မရပါဘူး။ လူတန္းစားအလႊာအသီးသီးက လူေတြ ပညာျပည့္၀ႀကပါမွ ကမၻာႀကီး အဆင္ေျပပါလိမ့္မယ္။သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းဖို့အတြက္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ H1N1 တုပ္ေကြးေရာဂါ ကို ကာကြယ္ဖုိ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ အေျခခံလူတန္းစားေတြက အစ အသိပညာျပည့္၀ႀကပါမွ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ဒီေနရာမွာ ႏုိင္ငံေခါင္းေဆာင္ အမ်ားစု မွားယြင္းျပီး ထင္ျမင္ေနတဲ့ အခ်က္တစ္ခုကေတာ့ ပညာေရးစနစ္ ထဲကို ေငြအေျမာက္အျမားပံုေအာျပီး ထည့္လုိက္ရုံနဲ့ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ ပညာေရး အဆင့္အတန္းျမင့္တက္လာလိမ့္မယ္လုိ့ ထင္ျမင္ယူဆေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေမရိကန္ ပညာေရး၀န္းႀကီး အာနီဒန္ကန္က “ကြ်န္ေတာ္တုိ့ အင္းအားေကာင္းတဲ့ စီးပြားေရးကို ျပန္လည္တည္ေဆာက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ပညာတတ္လုပ္သမားထုတစ္ရပ္ ရွိဖုိ့ပဲလုိအပ္ပါတယ္” လုိ့၀ါရွင္တန္အစိုးရကို ရွင္းျပခဲ့ပါတယ္။ဒါေႀကာင့္လဲ စီးပြားေရးႏိူးဆြစီမံကိန္းထဲမွာ ေက်ာင္းေတြနဲ့ တကၠသိုလ္ေတြကို ေဒၚလာ ဘီလီယံ ၁၀၀ ထည့္သြင္းးေရးမွာ ေငြအမ်ားအျပား သံုးစြဲေနသူေနတာ အေမရိကန္တင္မဟုတ္ပါဘူး။ ျဗိတိန္၊ ဂ်ာမနီ ၊ ကေနဒါ ၊တရုတ္ ၊ ယူေအအီးနဲ အျခားႏုိင္ငံအမ်ားအျပားဟာ ဒီလမ္းေႀကာင္းအတိုင္းျပဳုလုပ္ေနပါတယ္။ ဒီေငြေတြ အကုန္လံုး အမွန္တကယ္လုိအပ္တဲ့ေနရာ၊ တစ္နည္းေျပာရရင္ လူ့အဖြဲ့အစည္း ကိုအေကာင္းဆံဳး ရလဒ္ေတြ ျပန္ေပးႏုိင္မယ့္ ေနရာေတြမွာ အသံုးခ်ရဲ့လားဆိုတာ ေလ့လာႀကည့္ဖုိ့ လုိအပ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဂ်ာမနီ မွာဆိုရင္ ပညာေရး အသံုးစရိတ္ အတြက္ အစိုးရထုတ္ေပးတဲ့ ေငြထဲက ယူရုိေငြ ကုေဋတစ္ေထာင္ ( ၁၀ ဘီလီယံ) ေလာက္ေက်ာင္း အေဆာင္အအံုတြ အသစ္ ျပန္လည္မြမ္းမံ တဲံေနရာမွာ သံုးစြဲေနပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေပၚ ဗိသုကာ ဒီဇုိင္း အဆန္းမ်ားနဲ့ ေက်ာင္းသစ္ေတြ တည္ေဆာက္တဲ့ ပညာေရး စီမံကိန္း မွာ ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ ေတြ အတြက္ေတာ့ ရတနာပံု ဆိုက္သလုိ ပြေပါက္တုိးေစပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြနဲ့ ဆရာေတြလည္း စာသင္ခန္း အသစ္ေတြမွာ စာသင္ရေတာ့သေဘာက်ႀကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဂ်ာမနီ ေက်ာင္းသား ေတြရဲ့ပညာ အရည္အခ်င္း က ထူးထူး ျခားျခား တုိးတက္လာျခင္း မရွိလွပါ။ ျဗိတိန္ႏုိင္ငံမွာလည္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဂၚဒန္ ဘေရာင္းက ေက်ာင္းေတြမွာ ကြန္ပ်ဴတာနဲ့အင္တာနက္ဆက္သြယ္မူေတြ တိုးျပီးထားရွိဖုို့ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ပညာရွင္အမ်ားစုကေတာ့ သိပ္ျပီး ထိေရာက္မွာ မဟုတ္ဘူးလုိ့ ခန့္မွန္းေနႀကပါတယ္။

ထိေရာက္ေအာင္ ဘယ္လုိ သံုးစြဲမလဲ

ကမၻာ့ဘဏ္က ျပဳလုပ္တဲ့ ေလ့လာမူတစ္ရပ္မွာ ႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ကမၻာ့အဆင့္မီ တကၠသိုလ္အသစ္ေတြေဆာက္လုပ္ဖုိ့ ေငြေတြပံုေအာသံုးေနတယ္လုိ့ သိရပါတယ္။ ဒီေလ့လာမူရဲ့ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ဂ်ေမးဆမ္မီက ပညာေရးအတြက္ ေငြသံုးစြဲရာမွာ ပိုျပီးထိေရာက္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႀကဖုိ့ သတိေပးလုိက္ပါတယ္။ အစိုးရေတြမွားျပီး လုပ္မိတဲ့ကစၥတစ္ခုကေတာ့ ေကာင္းမြန္ျပည့္စံုျပီးသား ေနရာေတြမွာ ေငြအမ်ားႀကီး သံုးစြဲေနတာပါပဲ။

ဥပမာ - ေဆာ္ဒီ အာေရးဗီးယားဆုိရင္ဆုိရင္ စာသင္ေက်ာင္းတစ္ခုတည္းအတြက္ ေဒၚလာ ၁၃ ဘီလီယံခန့္ သံုးစြဲေနပါတယ္။ ဒီသံုးစြဲမူေတြက သင့္ေတာ္ေကာင္းမြန္တယ္လုိ့ ထင္စရာရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ IFO အင္စတီက်ဴ့နဲ့ စတန္းဖို့ဒ္ တကၠသိုလ္တုိ့က ျပဳလုပ္တဲ့ ေလ့လာမူေတြအရ ေငြသံုးစြဲသေလာက္ ထိေရာက္မူမရွိလွဘူးလုိ့ သိရပါတယ္။ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ေတြမွာ အေမရိကန္၊ ျပင္သစ္ႏွင့္ ဂ်ာမနီတုိ့ဟာ ပညာေရးအတြက္ ေငြအေျမာက္အျမားသံုးခဲ့ေသာ္လည္း ပညာေရးစနစ္ကို အဓိက ထား ေျပာင္းလဲခဲ့တဲ့ ဆြီဒင္ႏွင့္ ဖင္လန္ႏိုင္ငံတုိ့လုိ့္ ပညာအရည္အေသြး တုိးတက္လာမူကို မေတြ့မျမင္ရပါ။



တကယ္လုိအပ္တဲ့ေနရာ



အေမရိကန္အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ား အဓိကထား အာရုံစို္က္ႀကတာက အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး အီလုိက္တကၠသိုလ္ပညားေရး ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံရဲ့ အီလုိက္တကၠသိုလ္ေတြ ကမၻာ့ အဆင့္သတ္မွတ္ခ်က္မွာ ထိပ္ပိုင္းေရာက္ေနဖို့ကိုပဲအေလးထားေနႀကတယ္လုိ့ ပညာရွင္တစ္ဦးက ေ၀ဖန္ပါတယ္။တကယ္တမ္းလုိအပ္ေနတဲ့ ေနရာကေတာ့ အေျခခံပညာေရးျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္မူလတန္းႏွင့္ မူႀကိဳ အဆင့္ေတြမွာ ကေလးေတြကို ပုိျပီးဂရုစိုက္သင့္္ပါတယ္။ ဆင္းရဲ့မြဲေတမူေႀကာင့္ ေက်ာင္းမတက္ႏုိင္တဲ့ ကေလးမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းေစာေစာ ထြက္ရမယ့္ ကေလးေတြကို ပညာသင္ႀကားစရိတ္ ေထာက္ပံျခင္းဟာ ေငြကုန္ေႀကးက်မမ်ားဘဲ ထိေရာက္တဲ့ နည္းလမ္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

“စီးပြာေရးအဆင္မေျပတဲ့ မိသားစုေတြက ကေလးမ်ားအတြက္ မူႀကိဳပညာေရး ေဖာ္ေဆာင္ေပးျခငးဟာ လူ့ အဖြဲ့အစည္းအတြက္ ၊ ႏုိင္ငံစီးပြားေရးအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားစြာျဖစ္တြန္းတဲ့အျပင္…..ရာဇ၀တ္မူႏွင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္မူျဖစ္စဥ္ကိုပါေလွ်ာ့က်ေစပါတယ္” လို့ႏုိဘယ္ဆုရ စီးပြားေရးပညာရွင္ ဂ်မ္းဟက္မန္က ေျပာဆိုပါတယ္။ လက္ရွိခ်ိန္မ်ာမူႀကိဳပညာေရးကို အဓိက ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ႏို္င္ငံကေတာ့ ခ်ီလီ ႏုိင္ငံပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးသူငယ္ေတြကို ေဆးကုသ ေပးရေလ့ရွိတဲ့ဆရာ၀န္မေလး မီရွဲဘတ္ခ်လက္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ ခ်ီလီသမၼတျဖစ္လာတဲ့အခါ ႏုိင္ငံအႏွံ မူႀကိဳေက်ာင္း အေျမာက္အျမားေဆာက္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံရဲ့အနာဂတ္အတြက္ အေရးပါတဲ့ ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမူျဖစ္ပါတယ္လုို့ ပညာေရးသုေတသီ ေအာတစ္က ခ်ီးက်ဴးေျပာဆုိပါတယ္။



ဆရာေတြရဲ့ အေရးပါမူ



ေနာက္ထပ္ျပဳလုပ္ရမယ့္ အေရးႀကီးကစၥတစ္ခုမွာ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ့ ရည္အခ်င္းစမ္းသပ္စစ္ေဆးဖို့ ျဖစ္ပါတယ္။ စာသင္ခန္းအရြယ္အစား၊ သင္ရိုးညြန္းတမ္း ၊ ေက်ာင္းရဲ့ ဘ႑ာေရးေငြ စတာ ေတြအားလံုးက က်ာင္းတစ္ခုေအာင္ျမင္ဖုိ့သိပ္အေရးမပါလွပါ။ အေရးႀကီးဆံုးက ေက်ာင္းမွဆရာ၊ ဆရာမေကာင္းေတြ ရွိဖုိ့ျဖစ္ပါတယ္။ ဖင္လန္ ႏွင့္ ေတာင္ကိုရီးယားတုိ့မွာ ကမၻာ့အေတာ္ဆံုးေက်ာင္းသားမ်ားက ဒီႏုိင္ငံေတြက ဆရာ၊ ဆရာမအေပၚ အဓိက အားရံုစိုက္လုိ့ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖင္လန္မွာဆုိရင္ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ဆုိ ဂုဏ္ယူစရာ အေကာင္းဆံုးအလုပ္တစ္ခုအျဖစ္သတ္မွတ္ႀကပါတယ္။အဲဒီႏုိင္ငံေတြမွာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကို အရည္းအေသြး ျပည့္မီမူ ရွိမရွိ စစ္ေဆးႀကည့္တယ္။ ျပီးေတာ့ လုိအပ္တ့ဲ ေလ့က်င့္သင္ႀကားမူမ်ား ျပဳလုပ္ေပးတယ္။ ဒါဆိုရင္ အျခားႏုိင္ငံေတြက ဘာလုိ့ သူတုိ့ရဲ့နည္းလမး္ေတြကို အတုခုိးျပီး သူတို့ရဲ့ ပညာေရးစနစ္မွာ အသံုးမခ်ႀကတာလဲ။ ဒီေမးခြန္ရဲ့ အေျဖကေတာ့ ႏုိင္ငံေရး ျဖစ္ပါတယ္။ အစိုးရေတြက သူတုိ့ရဲ့ပညာေရးအစီအစဥ္ေတြ ခ်မွတ္တဲ့အခါ မွာ ေရရွည္မွာ ေကာင္းက်ိးရွိေစမယ့္ စီမံကိန္းထက္ လတ္တေလာ ေပၚျပဴာလာ ျဖစ္ေနတဲ့၊ ဒါမွမဟုတ္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ျပႏုိင္တ့ဲ ေက်ာင္းအေဆာင္အအံုေတြ ေဆာက္တာ၊ ဆရာ၊ ဆရာမ အသစ္ေတြ ခန့္ထားတာ စတဲ့ ျပည္သူလူထုကို လက္ေတြ ျပႏုိင္တဲ့ ေနရာေတြမ်ာ ပိုျပီး ေငြေႀကးေထာက္ပံံ့ခ်င္စိတ္ ရွိႀကပါတယ္။

ေက်ာင္းေကာင္းဆိုတာဘာလဲ

ျဗိတိန္၊ ေနာ္ေ၀ နဲ့အေမရိကန္ ျပည္နယ္ အေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ ေက်ာင္းရဲ့ အရည္းအခ်င္း ကို စမ္းသပ္စစ္ေဆးဖုိ့ ျပဳလုပ္ႀကပါတယ္။ သူတုိ့ စမ္းသပ္စစ္ေဆးတဲ့နည္းကေတာ့ ေက်ာင္းတစ္ခုဟာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးးကို ဘယ္ေလာက္အရည္အေသြး၊ ပညာ ေတြ ထပ္ျဖည့္ေပးႏုိင္မလဲဆိုတဲ့အခ်က္န့ဲ တုိင္တားႀကပါတယ္။ အရင္တုန္းက ယူဆခဲ့သလုိ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းက ေတာ္တဲ့၊ အရည္အခ်င္ရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေမြးထုတ္ေပးႏုိင္ရုံနဲ့ ေက်ာင္းေကာင္းလုိ့ မယူဆေတာ့ပါဘူး။ နာမည္ႀကီးတကၠသိုလ္ေတြ ထိပ္ပိုင္းက ေက်ာင္းႀကီးေတြက ေက်ာင္းသားလက္ခံတဲ့ေနရာမွာ အေတာ္ ဆံုးဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားကို ေရြးခ်ယ္လက္ခံေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ နာမည္ႀကီးတကၠသိုလ္ေတြက ထြက္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြက ေတာ္ႀကတာ၊ ေအာင္ျမင္ႀကတာဟာ ေက်ာင္းသားေတြကကိုနဂိုထဲ ေတာ္ႀကလုိ့၊ ႀကိဳးစားႀကလု့ိ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေက်ာင္းေကာင္းဆုိတာ နဂိုက အရည္းအခ်င္းမရွိတဲ့သူကို အရည္အခ်င္းရွိလာေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ ေက်ာင္းမ်ိဳးကို ေခၚတာပါ။ ဒါေႀကာင့္ ေက်ာင္းေတြကို စမ္းသပ္တဲ့နည္းလမ္းသစ္ကေတာ့ ေက်ာငး္သားတစ္ဦးေက်ာင္းသို့မေရာက္ခင္ ရွိတဲ့ အရည္အခ်င္းနဲ့ ေက်ာင္းျပီးသြားတဲံအခါ ရွိတဲ့ အရည္အခ်င္းကို ႏူိင္းယွဥ္ႀကည့္ဖုိ့ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္းသစ္နဲ့ စမ္းႀကည့္တဲ့အခါ အံႀသစရာေကာင္းတဲ့ ရလာဒ္ေတြ ထြက္ေပၚလာပါတယ္။ ဖေလာ္ရီဒါ ျပည္နယ္က ယခင္ အေကာင္းဆံုးေက်ာင္းေတြလုိ့ သတ္မွတ္ခဲ့တ့ဲ ေက်ာင္းေတြက ေက်ာင္းသားေတြ အရည္အခ်င္းတက္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္၊ သာမန္ေက်ာင္းကေလးေတြကေတာ့ ညံ့ဖ်င္းတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို အလယ္အလတ္ အဆင့္ေလာက္ေရာက္ေအာင္ သင္ႀကားေပး ႏုိင္တာကိုေတြ့ရပါတယ္။ ဒါဆုိသာမန္ေက်ာင္းေလးေတြက ပိုျပီး ေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြကို အရည္အခ်င္း ထပ္ျဖည့္ ေပးႏုိင္တာကို ႀကည့္ရင္ ဒီေက်ာင္းေတြကို ပိုျပီး ေကာင္းတဲ့ ေက်ာင္းလု့ိ သတ္မွတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန့ခတ္ဟာ ပညာခတ္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အစိုးရေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား နာလည္း သေဘာေပါက္လာႀကပါျပီ။ ပညာေရးအတြက္ ေငြေႀကး ရင္ႏွီးျမွပ္ႏွံမူ အမ်ားအျပား လုပ္ေဆာင္ေနႀကတာ ကမၻာ့ေနရာအႏွံမွာ ေတြ့ေနရပါတယ္။ အစဥ္အလာအားျဖင့္ပညာေရးကို သိပ္အေလးမထာတဲ့ အေရွ့အလယ္ပိုင္း ႏုိင္ငံေတြေတာင္ ေရနံမွ ရတဲ့ ေငြအေျမာက္အျမား ကိုပညာေရးထဲကိုထည့္သြင္းျမွပ္ႏွံေနႀကပါတယ္။ အဘူဒါဘီေစာ္ဘြား ရွိတ္ေဇယတ္ ဦးေဆာင္တဲ့ အာရပ္ပညာတတ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား ဟာ အေရွ့ အလယ္ပိုင္းရဲ့ အနာဂတ္ အတြက္ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မူေတြ ျပဳလုပ္ေနႀကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ထိေရာက္မူရွိဖုိ့ဆုိတာက ေငြေႀကးတစ္ခုတည္းနဲ့ တက္ႏုိင္တဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းေကာင္းေတြ ဆရာေကာင္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိိပါမွ ပညာေရးဟာ တုိးတက္မူရွိမွာပါ။ ဒီလိုျဖစ္ဖို့ကလည္း ေက်ာင္းေတြ၊ ဆရာ၊ ဆရာေတြကို အရည္အေသြး စမ္းသပ္စစ္ေဆးမူေတြ ျပဳလုပ္ရပါမယ္။ စမ္းသပ္စစ္ေဆးမူေတြ။ သုေတသန ျပဳလုုပ္ခ်က္ေတြ မရွိဘဲ မွန္ကန္ျပီး ထိေရာက္တဲ့ ပညာေရးေပၚလစီကုိ ခ်မွတ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊ တိုင္းျပည္အမ်ားအျပား မွာ ပညာအရည္းအခ်င္း မျပည့္၀မူေႀကာင့္ စီးပြားေရးအရ ထိခုက္နစ္နာမူက ဘ႑ာေရး အက်ပ္အတည္းေႀကာင့္ နစ္နာရတာထက္ေတာင္ ပိုျပီးမ်ားေသးတယ္လုိ့ OECD အဖြဲရ့ဲေလ့လာမူတစ္ခုက ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဒါေႀကာင့္ ပညာေရးစနစ္ကို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္စြမ္းမရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတြဟာ စီးပြားေရးအရ ႏွစ္စဥ္ နစ္နာေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံသားတုိ့ရဲ့ ပညာေရးကို ျမွင့္တင္ေပးျခင္းဟာစီးီးပြားေရးအတြက္တင္ ေကာင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။လူအဖြဲ့ အစည္းတစ္ခုလုံး ပိုျပီး အဆင္ေျပေခ်ာ့ေမြမူကို ျဖစ္ေစႏုိင္ပါတယ္။



ပညာေရးအတြက္ ေငြလိုအပ္မူ



ကြ်န္ေတာ္ ေျပာခ်င္တာက ပညာေရး အတြက္ ေငြသံုးစြဲမူဟာ ဘာအက်ိဳးမွ မရွိဘူးလုိ့ဆိုလုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းအေဆာက္အအံုေတြ၊ သင္ေထာက္ကူ ပစၥည္းေတြ မလိုအပ္ဘူးလို့လည္း ေျပာတာမဟုတ္ပါ။ ကမၻာ့ေနရာအမ်ားအျပားမွာ စာသင္ေက်ာင္းေတြ မရွိေသးတဲ့ ရြာေတြ၊ စားပြဲ။ ကုလားထုိင္ေတြမရွိတဲ့ ေက်ာင္းေတြ စသျဖင့္ ပညာကို ေကာင္းစြာ သင္ႀကားခြင့္မရတဲ့ ေနရာေတြ မ်ားစြာ ရွိပါေသးတယ္။ တကယ္ေတာ့ ပညာေရးအတြက္ အသံုးစရိတ္ ေတြဟာ ဖြံျဖိဳးျပီး ႏုိင္ငံေတြ အတြက္ ေတာင္ နည္းေနပါေသးတယ္။ ကမၻာမွာ ပညာေရးအတြက္အသံုးစရိတ္အမ်ားဆံုးျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ေတာင္ စစ္ေရးအသံုးစရိတ္ရဲ့ထက္၀က္ခန့္ကိုသာ ပညာေရးအတြက္သံုးစြဲပါေသးတယ္။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံဟာ ဂ်ီဒီပီ ရဲ့ ၂.၉ ရာခုိင္ႏူန္းကို သံုးစြဲေနပါတယ္။

အေရွ့အလယ္ပိုင္းရွိ ႏုိင္ငံမ်ားကေတာ့ပညာေရးကို စီးပြားေရးသေဘာထားျပီးရင္ႏွီးျမွပ္

ႏွံမူမ်ား အႀကီးအက်ယ္ျပဳလုပ္ေနႀကပါတယ္။ ထင္ရွားတဲ့ သာဓက အဘူဒါဘီရွိ မတ္(စ)ဒါ (masdar) သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ တကၠသိုလ္ ဟာ ကမၻာေပၚမွာ အစားထိုးစြမ္းအင္ႏွင့္ ေရရွည္တည္တံမယ္ ဖြံျဖိဳးမူကို အဓိကထား ေလ့လာတဲ့တစ္ခုတည္းေသာ ဘြဲ့လြန္ သုေတသန တကၠသိုလ္ ျဖစ္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္နဲ့ တကၠသိုလ္ ပတ္၀န္းက်င္ ရွိ အိမ္ေတြ အားလံုးမွာ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္မွ ရတဲ့ လွ်ပ္စစ္စြမး္အင္ကိုသာ သံုးစြဲျပီ ကာဗြန္ထုတ္လႊတ္မူ မရွိေစရန္ ကားသံုးျပဳခြင့္ေတာင္ ပိတ္ပင္ထားပါတယ္။

မတ္(စ)ဒါ တကၠသိုလ္မွာ အဘူဒါဘီအစိုးရ ရဲ့ေထာက္ပံေငြ အေမရိကန္သန္း ၁၅၀၀ ျဖင့္တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတကၠသိုလ္က မက္ဆာခ်ဴးဆက္နည္းပညာအင္စတီက်ဳ့(MIT) ႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္ထားပါတယ္။MIT က ပါေမာကၡ

မ်ားႏွင့္အတူတူ ေက်ာင္းသားေတြက သုေတသနျပဳလုပ္ခြင့္ေတြလည္းရရွိထားပါတယ္။ အဘူဒါဘီရဲ့ ေခါင္းေဆာင္ ရွိတ္ေဇယတ္ရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ အေရွ့အလယ္ပုိင္းရွိ ပညာတတ္လူငယ္ေတြ အေ၀းကိုသြားျပီး ပညာသြားသင္စရာ မလုိဘဲ ကိုယ့္ေဒသမွာ ကုိယ္ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာေတြ သင္ႀကားႏုိင္ဖုိ့ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ တကၠသိုလ္ႀကီးကို ေငြကုန္ခံျပီး ေဆာက္ျဖင္းအားျဖင့္ အျခားတုိင္ျပည္ေတြက ပညာတတ္လူငယ္ေတြကိုပါ လာေရာက္သင္ႀကားဖုိ့ ဆြဲေဆာင္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီအာရပ္ေစာ္ဘြားက ေတာ့ ေရရွည္မွာ ေရနံစီးပြားေရးကို အားကိုးတာထက္ ပညာစီးပြားေရး (knowledge economy) ကိုအားထားတာက ပိုျပီး အက်ိဳးအျမတ္ ရလိမ့္မယ္လုိ့ေမွ်ာ္လင့္ထားပံု ရပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အေရွ့အလယ္ပုိင္း ႏုိင္ငံေတြ အတြက္ ေငြေႀကးမဟုတ္ဘဲ အျခားအခက္အခဲေတြရွိပါေသးတယ္။ အာရပ္ေခါင္းေဆာင္ေတြက မိမိျပည္သူေတြကို ပညာ လည္းတက္ေစခ်င္တယ္။ ဒါေပမဲ့ ပညာတတ္လာရင္ ကို္ယ့္ကိုျပန္ျပီး အာခံႀကမွာကိုလည္း စိုးရိမ္ႀကပါတယ္။ အီရန္ႏုိင္ငံရွိ ရွရစ္ဖ္ တကၠသိုလ္ဆုိရင္လည္း ကမၻာေက်ာ္ နည္းပညာတကၠသိုလ္မ်ားျဖစ္တဲဲ့ MIT, Caltech, Standford စတဲ့ တကၠသိုလ္နဲ့ တန္းတူေလးစားခံရတဲ့ ေက်ာင္းျဖစ္ပါတယ္။ ရွရစ္ဖ္ ေက်ာင္းဆင္းဆိုရင္ ကေနဒါတုိ့၊ ႀသစေေတးလ်တုိက အလြယ္တကူ ဗီဇာထုတ္ေပးဖို့ အသင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွရစ္ဖ္ တကၠသိုလ္ မွာလည္း အီရန္ရဲ့ အေျမာ္အျမင္ရွိေသာ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္တဲ့ ရွားဘုရင္က တည္ေထာင္ေပးခ့ဲျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့လည္း အီရန္ေက်ာင္းသား အမ်ားစုက ေက်ာင္းျပီးတာနဲံ ႏိုင္ငံျခားကို ထြက္သြားေလ့ရွိပါတယ္။

ေက်ာင္းသူတစ္ေယာက္က“ကြ်န္မ ဒီမွာ ဘာမွလုပ္စရာ မရွိဘူးေလ။ ဒီေတာ့ ကြ်န္မ ႀကိဳးစားျပီး သင္ထားတာေတြ အလဟသ မျဖစ္ေအာင္ ႏုိင္ငံျခားပဲသြားရေတာ့မွာေပါ့” ဟု ပ၀ါ အနက္ကို ေခါင္းမွာ ျခံုလွ်က္ ကေနဒါသံရုံးေရွ့မွာ ဗီဇာေလွ်ာက္ဖို့ တန္းစီေနတဲ့ အီ၇န္အမ်ိဳးသမီး ဒါနီဂ်ီ က ေျပာျပပါတယ္။ ေက်ာင္းသားအမ်ားစုရဲ့ဆႏၵကေတာ့ မိမိတုိ့ တစ္သက္လံုးသင္ႀကားလာခဲ့သမွ်ကို ဘာမွ အသံုးမခ်ပဲ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ န့ဲ ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာကို မလုိလားႀကပါဘူး။ အီရန္ရဲ့အျဖစ္အပ်က္ကို သင္ခန္းစာယူျပီး အဘူဒါဘီေစာ္ဘြားဟာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမူေတြ လုပ္ႏုိင္မလား၊ မလုပ္ႏုိင္ဘူးလားဆိုတာေတာ့ ေစာင့္ႀကရပါဦးမယ္။

အဆင့္ျမင့္ ပညာေရး သို့မဟုတ္ အီလုိက္တကၠသိုလ္မ်ား

အေမရိကန္ရ့ဲ အထက္တန္းေက်ာင္းသားေတြဟာ ကေနဒါ၊ ဖင္လန္နဲ့ေတာင္ကိုရီးယားက ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ပ်မ္းမွ်အရည္အခ်င္းကို မီမယ္ဆိုရင္ အေမရိကန္ GDP ဟာ၉ ရာခိုင္ႏူန္းကေန ၁၃ ရာခုိင္ႏူန္းအထိ၊ တစ္နည္း ေျပာရရင္ ၁.၃ ထရီလီယံကေန ၂.၃ ထရီလီယံထိ ျမင့္တက္ႏုိင္ပါတယ္လုိ့ မက္က္ကီရဲ့ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ သိရပါတယ္။ ဒါဟာ အေမရိကန္ရဲ့ျပနာပါပဲ။ ကမာၻ့ အေကာင္းဆံုးတကၠသိုလ္အခု ၂၀ မွာအေမရိကန္တကၠသိုလ္ ေတြအမ်ားဆံုး ပါေပမယ့္လုိ့ အေျခခံပညာ အဆင့္မွာ ေတာ့ ေတာင္ကိုရီးယားက ေက်ာင္းသားေတြကို မမီပါဘူး။ကိုရီးယားက ေက်ာင္းသားေတြဟာ ညလံုးေပါက္ စာႀကည့္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ အေမရိကန္ လူငယ္ေတြက ေဟာလီး၀ုဒ္ကားေတြႀကည့္လုိက္၊ ဂိမ္းႏိုပ္လုိက္လုုပ္ေနႀကပါတယ္။ယခင္ ပညာေရး၀န္းႀကီး ေဟာင္း ကိုယ္တုိင္က အေမရိကန္ကေလးေတြက စာသင္ဖို့ထက္အေပ်ာ္အပါးဘက္ကို ပိုျပီး စိ္တ္အားထက္သန္ေနတယ္လုိ့ ၀န္ခံေျပာႀကားခဲ့ပါတယ္။

ဒါကလည္း အစိုးရနဲ့ ျပည္သူေတြက အီလုိက္တကၠသိုလ္ကိုပဲ အာရုံစို္က္ေနႀကလုိ့ ျဖစ္ပါတယ္။ အီလုိက္တကၠသိုလ္ဆိုတာ အခြင့္ထူးခံလူတန္းစားမ်ားသာတက္ႏုိင္တဲ့ အင္မတန္ ေက်ာင္းစရိတ္ႀကီးမားတဲ့ တကၠသိုလ္ကို ဆိုလုိတာပါ။

ဥပမာ အားျဖင့္ ဟားဗက္တကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသားမ်ားထံမွ ရတဲ့ ၀င္ေႀကးနဲ့ ေက်ာင္းလခ ဟာ အေမရိကန္ေဒၚလာကုေဋ ၃၅၀၀ (၃၅ ဘီလီယံ) ခန့္႕ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ႏုိင္ငံတစ္ခုရဲ့ စုစုေပါင္း GDP ပမာဏ ေလာက္ရွိပါတယ္။ ေယး (yale) တကၠသိုလ္ဆိုရင္လည္း ေက်ာင္းသားထံမွ ရေငြ ေဒၚလာ ကုေဋ ၂၂၅၀ ရွိျပီး ၊ ပရင္စတန္ ဆုိလွ်င္ ကုေဋ၁၄၈၀ ထိရွိပါတယ္။ (ကြာလုိက္တာေနာ္ ငါတို့နဲ့မ်ား) ဒီလို တကၠသိုလ္ကို သာမာန္လူတန္းစားေတြ တက္ေရာက္ဖုိ့ ဘယ္လိုမွ မလြယ္ကူလွပါ။ အခြင့္ထူးခံ လူ့မလိုင္အီလုိက္ေတြပဲ တက္ေရာက္ႏုိင္ႀကပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီတကၠသိုလ္ကို တက္ႏုိင္တဲ့ေက်ာင္းသားေတြဟာ မာန္တႀကြႀကြျဖစ္ေနတာ ဘာဆန္းေတာ့လုိ့လဲ။ တစ္ခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းထဲက မိမိသူငယ္ခ်င္းဟာ သမၼတႀကီးလဲ ျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္လည္းျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆိုတဲ့အသိစိတ္ဟာ ေက်ာင္းသား

ေတြကို ပိုျပီး ဘ၀င္ျမင့္ေစပါတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ပညာကုိ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား သင္ယူေလ့လာဖိုထက္ ေအာင္ျမင္မူ ကို ရရွိဖို့ ပိုျပီး စိတ္အား သန္ႀကပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အေမရိကန္မွာ အေျခခံပညာေရးကိုေတာင္ ဆံုးခန္းတို္င္ေအာင္ မတက္ႏုိင္ဘဲ ေက်ာင္းထြက္သြားရတဲ့လူေတြ အမ်ားအျပား ရွိပါေသးတယ္။ ဒီလူေတြဟာ ကုန္ထုတ္စြမ္းအားမရွိတဲ့ လစာ၀င္ေငြနည္းတဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ေနရပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူတို့ရဲ့

သာသမီးေတြကိုုပညာ အျပည့္အ၀ သင္ႀကားေပးႏိုင္ျခင္းမရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒီလိုပဲဆင္ရဲမြဲေတမူနဲ့ ပညာမျပည့္၀မူဟာ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုျပီးတစ္ခု လက္ဆင့္ကမ္းျပီးဆင္ရဲ သံသရာလည္ေနပါတယ္။

ဒီလုိလူေတြကို ေငြေႀကးေထာက္ပံျပိး ပညာသင္ႀကားခြင့္ရေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္ရင္ တုိင္းျပည္ရဲ့

ကုန္ထုတ္စြမ္းအားလည္း တုိးတက္လာမွာပါ။ ဒါေႀကာင့္ ဆင္းရဲတဲ့ မိသားစုမွ ကေလးေတြကို ပညာစရိတ္ ေထာက္ပံတာ ဟာ လူမူေရး လုပ္ငန္းတစ္ခု မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္အက်ိဳးအျမတ္ရရွိမယ့္ စီးပြားေရး အလုပ္ႀကီးပါ။ ဒီေတာ့ ပညာစီးပြားေရး (knowledge Economy) ကိုပဲ ႏုိင္ငံရဲ့ အဓိက စီးပြားေရးအျဖစ္ ေငြကုေဋခ်ီျပီး သံုးစြဲရတဲ့ႏုိင္ငံေတြဟာ ဒီလုိေနရာမ်ိဳးေတြမွာ အမ်ားႀကီးရင္ႏွီး ျမွပ္ႏွံသင့္ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားညီလာခံမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ…………….

“ ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္ပါသည္

Ref: Newsweek, Internet

Source by ေေက်ာ္သူဟန္(Ecovision weekly journal)

http://www.graduateshotline.com/europe/de.html
This entry was posted on Friday, December 04, 2009 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 comments:

On December 5, 2009 at 2:42 AM , YHM said...

Thank you for this post.

 
On December 5, 2009 at 7:35 PM , Unknown said...

Really worth reading..
Thanks for sharing.